söndag 2 januari 2011

2011! Nytt år, nya bus!

Hej! Nu har jag varit i Hälsingland och firat jul. Jag har busat massor med stövaren Chico och katterna Gustav och Rulle. Jag har varit ute i snön och lekt. På julafton fick jag många julklappar, det var mest leksaker men fick även ett oxöra. På nyårasfton var jag och hälsade på kusinen Dante i Gävle. Vi var ute på långpromenad i Bolougnerskogen två dagar i rad. Jag träffade massa roliga hundar i parken som jag lekte med. Jag såg fyrverkerier, Det var lite läskigt eftersom ljudet kom fram alla möjliga håll på en och samma gång men jag va modig och sprang inte och gömde mig. Vid tolvslaget var jag hur lugn som helst och somnade medan grannarna sköt raketer utanför fönstret. Jag busade massor med Dante och var helt slut på kvällen när vi kom tillbaka till Hälsingland. Jag har busat en del under julhelgen, jag har bland annat bråkat med snöskyffeln igen, sen har jag tuggat på granen och fått en massa barr i pälsen. Jag har hängt i Chicos öron, så har jag haft ståndskall på katterna. Jag har skitit på mattan både hos Husses mamma, pappa och bror. Innan jul även på Lindas matta i Örebro. Jag har haft ner en blomkruka, tur att den var i plast så den inte gick sönder i alla fall. Sen är det kul att sno leksaker från andra hundar och äta ur katternas matskål. Nu ser vi fram emot ett nytt år med massa bus.

Bilden är från matbordet i Ilsbo, jag fick va med när husse åt frukost. :)

1 kommentar:

  1. Vi vill läsa om mera bus, massor av den varan tack =). Kan ju aldrig tro att Loppan är den värsta. Ibland så är hon väldigt billig. Hoppas din husse är nöjd med dig så du inte är billig också.

    SvaraRadera